CPI GROUP VYDÁVÁ DRUHOU TRANŠI PROJEKTOVÝCH DLUHOPISŮ ZA 460 MILIÓNŮ KORUN

26. 5. 2014

Realitní skupina CPI Group vydává druhou tranši projektových dluhopisů CPI Retail Portfolio, tentokrát v objemu 459 140 000 Kč. Naváže tak na úspěšně vyprodanou první část emise těchto cenných papírů ve výši 665 860 000 Kč, která byla vydána 25. dubna. Pětileté bondy se splatností v roce 2019 jsou zajištěné nemovitostmi v hodnotě 1,7 miliardy korun ze sedmi společností retailového portfolia a vynesou 5% roční úrokový výnos splatný pololetně. Celá emise činí 1,125 miliardy korun, mandát k přípravě emise získala Československá obchodní banka, a.s. a právními poradci této transakce jsou advokátní kanceláře PRK Partners a White & Case. „Druhou tranší navazujeme na mimořádný úspěch té první. Značný zájem o dluhopisy považuji za úspěšné završení několikaměsíčních příprav zkušeným týmem našich manažerů a především pak administrátorem a aranžérem této emise, kterým je banka ČSOB,“ řekl Zdeněk Havelka, generální ředitel CPI Group. Dluhopisy CPI Retail Portfolio reagují na potřeby financování skupiny CPI, kdy banka dokázala skloubit své zkušenosti z nemovitostního financování s bohatou praxí při aranžování emisí na kapitálových trzích. „Naši korporátní klienti stále více oceňují možnost získávání prostředků přímo z kapitálového trhu. Emise cenných papírů a jejich prodej širokému spektru zájemců je tradiční přirozenou činností ČSOB, která je v poslední době klienty poptávána a stala se vhodným doplněním bankovního financování,“ uvedl Karel Drvota z útvaru Primární emise v ČSOB.

LOĎKA OLA VYPLULA, NA OTEVŘENÍ DĚTSKÉHO KOUTKU V OC OLYMPIA DORAZILY STOVKY DĚTÍ

21. 5. 2014

Za obrovského zájmu návštěvníků proběhlo slavnostní otevření dětského koutku v obchodním centru Olympia Mladá Boleslav. Pro rodiče s dětmi byla připravena velkolepá námořnická párty s bohatým doprovodným programem. „Návštěvnost byla opravdu neuvěřitelná. Na zábavné odpoledne dorazily stovky dětí a dospělých. Mezi účinkujícími vystoupil Michal Nesvadba, Václav Upír Krejčí, nebo Bořek Stavitel, kteří mezi dětmi vzbudili obrovské nadšení,“ řekla Kristýna Kubíková, marketingová manažerka OC Olympia Mladá Boleslav.

IGOR KLAJMON VYSTOUPIL NA KONFERENCI O KANCELÁŘSKÉM TRHU V PRAZE

20. 5. 2014

Magazín CIJ Journal uspořádal v Praze další ze série odborných konferencí CED-Office, tentokrát na téma změn pražského trhu kancelářských budov a problematiky konkurenčního boje o nájemníky. „Získat nájemce je dnes mnohonásobně složitější, než tomu bylo před lety. Je třeba citlivě reagovat na požadavky potenciálních nájemců i měnící se styl jejich podnikání,“ řekl Igor Klajmon, ředitel developmentu CPI Group, který byl jedním z řečníků. Upozornil na skutečnost, že cesta k uzavření smlouvy s nájemcem je opravdu daleká. Počet předpronájmů kanceláří v Praze je jen minimální a developeři tak často zahajují výstavby z vlastních zdrojů, přičemž financování získávají až v jejím průběhu.